lantischick - en vardagsbloggares betraktelser

12 augusti 2007

Utvärdering: semestern

Jaha, dagen innan jobbet börjar känns lite tragisk faktiskt. Dagen har faktiskt känts oändligt seg och lång, nästan som att det är dags för skolstart. Fast ändå har jag häckat för länge här hemma nu, det ska bli lite skönt att komma tillbaka till rutinerna. Den största frågan är nog hur den drastiska nedskärningen av sömn från i genomsnitt 10 h till 7,5 h-8 h. Tja det reder sig nog. Dagvill som man är känns det bra att komma kunna uppskatta fredag kväll på ett annat sätt också. Tråkigt att dock behöva skära ner på bokläsandet nu när jag kommit igång på allvar.

Jag är nöjd med min semester med undantag för vädret såklart och det oturliga vädret verkar ha förföljt mig vart jag än åkt, förutom Portugal då förstås. Efter en snabb kik på min "semester-lista" har jag faktiskt gjort det mesta av detta förutom att solinsupandet har blivit något bristfälligt. Annars har jag druckit alldeles för mycket rosé, ätit massa spännande mat, läst en del böcker, umgåtts med nära & kära, varit ute i naturen och plockat både hjortron och blåbär, agerat barnvakt, fikat en hel del samt sovit, sovit, sovit samt vilat. Dessutom måste jag ha spenderat i vart fall 2 dygn på olika kommunikationsmedel (flyg, bil, buss, tåg, cykel...).

Med hopp om en god natts sömn med behaglig temperatur och utan ylande sommarplågor utanför fönstret. Imorron är det bara in i kalket som gäller.

På återhörande!