lantischick - en vardagsbloggares betraktelser

14 augusti 2007

Tips till alla cyklister i Stockholm

Efter en dag på cykeln efter semestern har jag redan hunnit bli irriterad. Inte för att jag är någon ängel men ändå. Några handfasta råd:

- cykla inte om någon i en tunnel där det pga vägarbete är begränsad framkomlighet.
- cykla inte om någon när det finns mötande cyklister i andra vägbanan.
- cykla inte mot rött, det gäller inte bara bilar. Det är inte bara riskfyllt utan även dyrt om du har otur.
- cykla inte med en bra hjälm i handen.
- när du ska svänga av en mycket trafikerad cykelbana visa tecken att du ska svänga med handen och bromsa inte in mitt i vägbanan då risk för krock finns.

Så nu känns det lite bättre. Fan skärp er cyklister! Nu ännu lite bättre.

3 Comments:

  • At 14 augusti, 2007 22:52, Blogger Bonny said…

    Bra inlägg! Planerade något liknande själv. Jag efterlyser ett uppföljningsinlägg för bilister. Nåt i stil med:
    bilister: att ni sätter på varningsblinkers innebär inte att ni får stå precis var som helst, t.ex. mitt på cykelbanan.

     
  • At 16 augusti, 2007 07:30, Anonymous Anonym said…

    Och till gångtrafikanterna: Gå inte på cykelbanan!

     
  • At 16 augusti, 2007 19:11, Blogger Lantischick said…

    Absolut, särskilt gångtrafikanterna vid Slussenbacken!

     

Skicka en kommentar

<< Home