lantischick - en vardagsbloggares betraktelser

12 november 2006

Rutskjortor på Blue Moon!

Som oerfaren utgångare i Stockholmo så hamnade jag (för andra ggn) och ett kärt glatt gäng på Blue Moon. Faktum kvarstår efter mitt andra besök: Varför dras alla rutskjortor till Blue Moon? Var och varann bär denna i och för sig fantastiska kreation i olika färger. Inte mig emot, även om jag uppskattar vanliga enfärgade enkla skjortor på grabbar, men lite brist på fantasi känns det faktiskt som. Dessutom förefaller det ha blivit en intern trend inom Blue Moon då alla rutskjortor närmast förökar sig som om ingenting annat någonsin varit populärt i modesvängen. Inte helt olikt hemma faktiskt, och då är det inte den nya trenden rutskjorta som härjar utan den gamla varianten ie. från svunnen tid gärna beklädd med en svart skinnväst ovanpå som pricken över i:et. Jag har minsann också uppburit en skrud rutskjorta av typ flanell en gång i tiden hemma på landet... och det var länge min kära favorit men tja någon revival av rutskjorta för min del tror jag nog jag vänligt men bestämt hoppar. Min kvinnliga intuition är också att det är en viss personlighet som kränger på sig rutskjortan i hopp om ett säkert kort för fem i ett/två/tre/fyre/fem- raggningen!? Wannabe-stureplansbrats kanske. Andra karakteristiska tecken på rutskjortan är att de uppvisar omfattande dansanta drag samt gärna med någon slags längre stubbvariantsfrisyr. Jag förmodar även att det liveband som uppträdde där igår som hoppade upp och ner mellan bas, megafon samt annan galenhet kan ha inspirerat temat på placet. Alla rapporter om andra rutskjortshak får gärna anmälas till undertecknad. Med eller utan rutskjorta var kvällen på BB mycket lyckad!

Puss & kraam