lantischick - en vardagsbloggares betraktelser

21 oktober 2007

Utgång á la Stureplan

Jo jag tog mig faktiskt ut på club för tredje gången det här året...tror jag i alla fall. Gångerna är lätträknade. Vet inte om jag har bara blivit trist partyratare eller om jag mer uppskattar mysiga hemmakvällar, vindrickande tjejmiddagar eller after work som slutar efter 1 glas vin... Kanske har blivit vuxen på riktigt. Ja nu var det i alla fall dax för utgång med betoning på Ut dvs. inte mysa ner sig i soffan med ett glas rödvin och tjejsnattra om vuxna tjejsaker. Nej det var redan bestämt sedan 1,5 månad tillbaka att vi skulle hinna med på tjejmiddag och utgång. Tänka sig! Förutom vuxna tjejdiskussioner hann vi med att ventilera kungafamiljen och kungabarnens uppträdande och förhållningssätt, Idol, just bristen av att anordna tjejmiddagar samt hur killar beter sig i ett samboförhållande. Förutsägbart, javisst men ack så underhållande.

Efter att bokstavligen ha piskat alla att nu måste vi gå för annars segar vi ur, anlände vi på Stureplan och Solidaritet närmare bestämt. Första gången på stället, andra gången på Stureplans nattclubbar. Tja, efter 1,5 år i stan känns det som ett rätt bistert resultat vilket jag även fick påpekat under kvällen av en mer partyidkare än mig själv. Tja att folk blir förvånade att se mig ute i vimmlet kan väl knappast klandras, men någon är det ju kul att överraska lite. Det var ju helg före löning och vi hoppades på lite kö trots att vi var väl sent ute. Det rullade på och vi var strax inne. Förutom att det kostade hutlösa 150 spänn i inträde och 40 i garderob blev det inte direkt någon överraskning. Bra musik som utvecklades till kass jazz alternativt extrem eurotechno, lite wannabe-brats men som ändå kändes rätt tama (vilket var skönt), dryga hundringen för en medelmåttig drink som man kunnat blanda till bättre själv och lite armbågande på dansgolvet. Resultatet, som känns obekvämt såhär dagen efter lyder: Sänggång vid halv 4, ont i ryggen efter allt stuffande, några hundringar mindre på kontot samt uppvaknande seg och dann vid 13. Kära nån, när hände det senast? Tja, bra att jag kunde sova ut i alla fall.

Sammanfattningsvis en trevlig kväll men inte en jätteexalterande utgång även fast det var helt okej. Saknade schlagerdängorna grymt mycket. Ingen kväll utan schlager...

Ha en skön söndag!

1 Comments:

  • At 19 november, 2007 13:08, Blogger Jacob Bolin said…

    Var också ut i helgen. Blev Lemon bar i fredags. En after work som utvecklades till en utekväll. Var skoj! Träffade Lisa där förresten.

     

Skicka en kommentar

<< Home