lantischick - en vardagsbloggares betraktelser

18 februari 2007

Schlagerkväll = en euforisk upplevelse

Efter en trevlig inflyttningsfest med en snubbe ur FC Z som festdeltagare drog vi till Greta Garbo i Sumpan. Vet inte var jag egentligen befann mig rent geografiskt under några timmars hes sång på schlagergolvet. Schlager är fantastiskt skoj och medryckande. Det är sanslöst att alla schlagertexter är så inetsade i själen sedan barnsben. Studenttiden har väl också gjort sitt till. Klapp-klappade till och med till Brandsta City Släckers, det utspelet kändes som gränsfall men allt är möjligt på schlagergolvet. Schlager är verkligen en lisa för själen! Även om den uppfattningen kanske inte delades med allt manligt cider-drickande bihang som dock förgyllde kvällen. Desto mer trista miner som kan skönjas desto mer peppad blir man att gaska upp dessa vilsna själar. Det gäller att hitta den rätta vägen till lycka!

En ytterst lycklig kväll toppades kvällen av att jag och den andra schlager-flickan blev uppraggade av två perversa 19-åringar som hade stått och frusit hela kvällen för att de inte hade kommit in på Garbo. Vi gav de några tips för en mer lyckosam tjej-jakt och det lyckades troligen genom att de fick napp på något offer i bättre åldersnivå.

Kvällen sämsta låt initierad av en i kill-bihanget: Dj Bobo, Everybody
Kändisfaktor: Tja, såpaskådisar är väl inte att förakta.
Bästa schlagerlåtarna: Det gör ont, Kom hem, Fångad av en stormvind, Inget stoppar oss nu..Typ alla!
Sämsta på schlagergolvet: Kom och ta mig långt härifrån, Brandsta City Släckers
Mest oväntade: Cider-drickande och ansvarstagande kill-bihang
Kvällens tips: Att spela på den romantiska sidan om man är 19 år och rent krasst vill bom-bom
Kvällens läckerbit (tyvärr inte irl): Måns Zelmerlöw, det är bara Måns jag vill ha...Caro Mio!
Kvällens insikt: Att en schlagerkväll med jobbet skulle passa många fabulous.
Kvällens svåraste (= omöjlig) uppgift: Att övertala mig om att Stockholm är bättre än Götet.