lantischick - en vardagsbloggares betraktelser

30 maj 2007

Mitt i ett äventyr

Eftersom undertecknad inte har sett sig om så mycket i yttre Stockholm med omnejd tänkte jag att denna onsdag skulle vara ett ypperligt tillfälle att dra till Hässelby. Närmare bestämt ett kalas ståndade ute i Hässelby strand. Det är nyttigt att vara ute och åka speciellt för en stadsnörd som aldrig satt sin fot bortanför Alvik. Den gröna linjen som åker ovanför jord efter Fridhemsplan är faktiskt mycket trevlig, en liten mini-sightseeing alltså. Efter att ha klivit av vid Vällingby och snabbt konstaterat hur Vällingby C såg ut mötte min privata taxi upp mig för att ta mig till rätt destination. Det bör väl tilläggas att min trevliga privatchaufför inte riktigt hade koll på slutdestinationen själv, vilket gjorde det hela till en mycket omtumlande och underhållande tripp. Efter att ha U-vänt några ggr, då den "rätta" vägen snart kändes helt fel kom vi i alla fall fram till Hässelby Strand. Därifrån irrade vi tja en halvtimme ute bland villorna. Tre snälla och konstigt nog kunskapsfulla personer fick vägleda oss vidare på nya strapatser. Helt klart en sevärd miljö. Målet var väl värt ett besök, då det serverades både buffé & tårta. Jag blev avsläppt vid Råcksta och hoppas nu innerligt att min privatchaufför har hittat hem vid det här laget.

En lyckad kväll där ytterligare en vit fläck på kartan har lagts under mina fötter. Stockholm blir helt klart mindre och mindre.

Sov gott xx

Ps. Jag hittade min potentiella drömjeans i helgen efter ca ett års letande. Så nu ska jag sluta beklaga mig ett tag framöver. I like. Ds.