lantischick - en vardagsbloggares betraktelser

17 juni 2007

Kajaking Kungsholmen runt

Igår vi oss ner till Pampas Marina för att hyra oss en tvåmanskajak i det vackra vädret. Jag får väl lov att erkänna, trots mina två tidigare kajakturer, att adrenalinet pumpade på en aning. En holländsk guide visade mig dock lite tillrätta för i kom jag i alla fall med några graciösa rörelser. Efter några högröstade tillrop till min bakre hälft, som dagen till ära stod för styrmekanismerna, för att undvika att ramma diverse kändes kajaken lite stabilare. Kanske kan vara en nyttig erfarenhet att känna sig helt maktlös och passiv i en situation ibland fast det är klart att jag försökte göra mitt med paddeln för att hålla en godtagbar styrbana. Det var faktiskt riktigt strömt och vingligt där ett tag vid Västerbron och längs Norr Mälarstrand men så fort kajakerna vittrade Karlbergskanalen spred sig lugnet och solgasset. Efter ca 2,5 h paddlande och glidande kom vi iland och det kändes rätt lagom. Till följd av kajakturen har jag tillskansat mig en bula vid ryggraden efter kajakens hårda kanter, öm kropp samt röd armfärg. Dagen var dock mycket lyckad och denna träning, rosévin samt trerätters gjorde sitt till när kvällen kom intågande och tröttheten kändes mer än vanligt.

Ha en slöig dag!