lantischick - en vardagsbloggares betraktelser

01 juli 2007

Bikiniproblemet löst!

Efter en hetsjakt efter den perfekta bikinin, nåväl kan inte säga att jag varit så aktiv ute på bikini-marknaden men hysterin har i vart fall uppnått en hetsig status i min hjärna, har jag äntligen hittat den. Det var egentligen nästan helt utan förhoppning som jag begav mig ut för att eliminera de sista affärskedjorna som jag inte bockat av. Jag var ju trots allt ute i rätt sen tid även om jag redan började kolla för månader sedan när de entrade affärerna. Vid första bikini-provningen för året fick jag enbart ångest. Det är faktiskt fruktansvärt att se sin kropp, i ett ofördelaktigt ljus, som någon grotesk varelse. Jag vet aldrig om jag kommer att vänja mig vid att prova bikini, för nog köper jag mycket hellre ett linne eller så.

Efter att mitt största kvarvarande hopp eliminerats, kom ångesten krypande eftersom tillverkarna av bikini inte tycks ha förstått att man inte vill ha underdelen 15 cm under naveln så det ska ske ett under om de sitter kvar på häcken. Tja, den sista affären blev en chansning som gick hem. En cerise bikinimodell som passade min kropp bra och även hade mer differentierade storlekar än s, m, l, xl. Twilfit (tja lite reklam får man väl göra...) hade förstått vad många andra affärer hade missat; kvinnor har faktiskt former.

Tack för det, nu är semestern räddad!